مسجد سید الشهدا مشهد

رزرو مسجد سیدالشهدا

درباره مسجد سیدالشهدا

مسجد سیدالشهدا واقع در منطقه وکیل آباد 9، یکی از مساجد قدیمی مشهد است که به واسطه زیبایی معماری و امکانات مناسب خود، جلب توجه اهالی محل و کاسبان منطقه را به دنبال داشته است. این مسجد به عنوان یکی از مکان‌های معتبر برگزاری مجالس و مراسم ختم شناخته شده و در زمینه برگزاری مجالس ترحیم فعالیت گسترده دارد. واقع در ابتدای بلوار وکیل آباد، پس از میدان آزادی یا همان میدان پارک، این بنا زیبا به نام “مسجد سیدالشهدا مدرس مشهد” قرار دارد.

این مسجد ظرفیتی بالغ بر ۲۵۰ الی ۳۰۰ نفر را در یک زمان دارا می‌باشد و برای مراسماتی که ورودی میهمان بالایی ندارند، همچنین با توجه به محل سکونت متوفیان و بستگان آنها در منطقه وکیل آباد، گزینه‌ای مناسب محسوب می‌شود. بر اساس نیازهای جامعه، این مسجد با مشکلات محدودی مواجه است از جمله عدم وجود آسانسور برای عزیمت مهمانان به طبقه فوقانی، اما به دلیل نمای بیرونی زیبای خود که با کاشی‌کاری‌های حاوی آیات قرآن و احادیث زینت دار است، جزء مساجد معروف منطقه مشهد است.

این مسجد دارای دو بخش مردانه و زنانه با آبدارخانه‌های مجهز می‌باشد که توسط خادمین با اخلاص این مکان مقدس مدیریت می‌شود. خدام این مسجد وظایف متعددی از جمله نظافت و آماده‌سازی فضای داخلی و خارجی مسجد قبل و بعد از هر مراسم ترحیم را برعهده دارند. این وظیفه به تنهایی بسیار سنگین و زحمت فرسا است و از خادمان این مسجد نیاز به علاقه و انگیزه به کار دارد تا بتوانند به بهترین نحو ادامه دهند.

همچنین، شما می‌توانید برای برگزاری مراسم ترحیم خود از ابتدا تا انتها به کمک تشریفات ملک در سراسر شهر اقدام کنید. برای هرگونه سوال یا نیاز به اطلاعات بیشتر در مورد مسجد و دیگر مساجد شهر، تماس بگیرید.

ویژگی های سیدالشهدا

🍵 خادم مسجد مسئول محیا و ارائه آبجوش و چای قبل از حضور میهمانان است.
🧼 وظیفهٔ خادم مسجد شامل ضدعفونی کردن استکان‌ها و شست‌وشوی کلی آبدارخانه‌ها می‌شود.
🕌 آدرس مسجد سیدالشهدا واقع در وکیل‌آباد مشهد قرار دارد.
🚗 وجود جای پارک کافی در اطراف مسجد یکی از مزایای انتخاب این مکان برای مراسم ترحیم است.
❄️ مسجد به سیستم گرمایش و سرمایش مجهز است، بنابراین در فصول سرد و گرم نگرانی وجود ندارد.
🪑 مسجد با میزهای چرم مصنوعی و عسلی مجهز شده است، نشان از توجه و تکریم نمازگزاران و میهمانان دارد.

سوالات متداول:
دیگر مسجد ها:
اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *